آلمان یکی از با کیفیت‌ترین سیستم های آموزشی به همراه به روزتربن زیرساخت‌های تحقیقاتی در دنیا را دارد. روش‌های تدریس به روز، هزینه تحصیل نسبتا پایین و مهم‌تر از همه موقعیت‌های شغلی مناسب برای فارغ‌التحصیلان در آلمان باعث شده است، جزء گزینه‌های اول دانشجویان برای ادامه تحصیل باشد.

نرخ بیکاری در آلمان حدود 3 درصد می‌باشد. به عبارتی فضای کاملا مناسبی برای افراد متخصص، مخصوصا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی وجود دارد تا بتوانند در موقعیت شغلی مرتبط با تخصصشان مشغول به کار شوند. کسانی که قصد ادامه تحصیل در آلمان را دارند علاوه بر اینکه در سیستم آموزشی مناسب آلمان فرصت یادگیری پیدا می‌کنند، فرصت کاریابی در آلمان بعد از فارغ التحصیلی را هم دارند.

برای ادامه تحصیل در آلمان چه ملزوماتی نیاز است؟

برای ادامه تحصیل در آلمان داشتن ویزای تحصیلی ضروری است. برای کسانی که در حوزه کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند، ویزای تحصیلی لازم نیست. اما برای خارج از محدوده‌ی اروپا که ایران هم در این دسته قرار می‌گیرد، داشتن ویزای تحصیلی آلمان اجباری است. از آنجایی که تعداد متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی و کاری به آلمان در ایران بسیاز زیاد است، لازم است پیش از هرگونه اقدام برای مهاجرت تحصیلی، وقت سفارت آلمان گرفته شود.

برای اینکه بتوانید در جلسه مصاحبه برای اخذ ویزای تحصیلی حضور داشته باشید باید پذیرش دانشگاه آلمانی مد نظرتان را گرفته باشید. پس بعد از اخذ وقت سفارت آلمان، مهم‌ترین اقدام مکاتبه با دانشگاه های آلمانی برای جلب نظر آن‌ها است. متقاضیان برای ادامه تحصیل در آلمان می‌توانند نسبت به اخذ پذیرش از دانشگاه‌هایی که به زبان آلمانی تدریس می‌شوند و یا دانشگاه‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، اقدام کنند. البته برای ادامه تحصیل در آلمان در هر دو نوع دانشگاه‌ها (به زبان آلمانی و به زبان انگلیسی) نیاز است مدارک و گواهی تایید مهارت زبان آلمانی داشته باشید. به احتمال زیاد در جلسه مصاحبه در سفارت، گفتگوی به زبان آلمانی برای تایید توانایی زبان آلمانی صورت می‌گیرد. همچنین متقاضیان ادامه تحصیل در آلمان نیاز دارند از مورد تایید بودن مدارک تحصیلی فعلی خود نسبت به سیستم آموزشی آلمان اطمینان داشته باشند.
متقاضیانی که تمایل دارند در طول تحصیل خود در آلمان کار هم انجام دهند، فقط مجاز به 20 ساعت کار در هفته هستند. اگر بخواهند بیش از این زمان تعیین شده در هقته کار کنند باید اجازه این کار را از طریق اداره کار فدرال آلمان اخذ کنند.

همانطور که در بالا اشاره شد بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه‌های آلمانی می‌توانید اقدام به کارایابی در آلمان کنید. بدین منظور ویزای خود را حداکثر به مدت 18 ماه برای جستجوی کار تمدید می‌کنید. در طول این مدت به جستجوی موقعیت کاری مربوط به رشته تحصیلیتان می‌پردازید که با توجه به وضعیت اقتصادی و صنعتی مناسب  آلمان زمان کافی در اختیار دارید.

6 دیدگاه. Leave new

  • با عرض سلام و خسته نباشید. مطالب این سایت با حوصله و دقت نظر بسیار خوبی تهیه و تدوین شده واقعا ازتون ممنونم اطلاعاتتون خیلی بهم کمک کردش حتما مزاحمتون میشم

    پاسخ
  • با خوندن این مطالبتون لازم دونستم که از شرکت شما به خاطره مطاالب جالب و کاربردیتون تشکر کنم براتون آرزوی موفقیت روز افزون دارم.

    پاسخ
  • شادی دهقان
    دسامبر 31, 2018 5:36 ب.ظ

    من لیسانس نرم افزار از دانشگاه آزاد هستم لطفا در خصوص تایید مدارک تحصیلی در ZAB توضیح بیشتری بدهید

    پاسخ
  • سلام ممنونم از همکاری شما و پیگیر بودن پرسنلاتون که واقعا برای پرونده ی بنده و خانودام وقت گذاشتین تا بهترین نتیجه رو بگیرم.

    پاسخ
  • سلام خواستم ازتون تشکرکنم بابت اطلاعات مفیدی که در اختیاره بنده گذاشتین واقعا کمکم کرد خیلی ازتون ممنونم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

جدیدترین مطالب