تحصیل در رشته ی MBA در آلمان موضوع اصلی مقاله پیش رو می باشد. آلمان در مدت زمان اندکی به یکی از مقصدهای جذاب تحصیل دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. MBA، برنامه ای است که بیشترین دانشجویان بین المللی را از سراسر جهان جذب می کند.

کشور آلمان در زمینه رشته MBA زبانزد است و یقینا، دانشجویان بسیاری در سراسر دنیا خواستار تحصیل در رشته MBA در کشور آلمان هستند.

آلمان دارای آموزش عالی در رشته MBA، مراکز آموزشی جهانی در رشته تجارت، فرصت های شغلی بی انتها و اقتصاد بسیار پایدار است که برای تحقق اهداف کلان رشته MBA بسیار موثر است.ذیل این مقاله،به دلایل جذابیت تحصیل در آلمان  در این رشته می پردازیم.

تحصیل در رشته mba در آلمان
تحصیل در رشته mba در آلمان

1. تحصیل در رشته ی MBA در آلمان وسعت تخصص ها:

در دانشگاه های آلمانی، طیف گسترده ای از تخصص های مختلف و شاخه های بسیار متنوعی از MBA ارائه می شود. برای مثال رشته هایی از قبیل: مدیریت بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، امور مالی، کارآفرینی، مدیریت فناوری، مدیریت بین الملل بهداشت، مدیریت اطلاعات و….

همچنین انواع مختلفی از آموزش این رشته وجود دارد، از قبیل: Dual MBA، General MBA به صورت تمام وقت، MBA اجرایی، MBA پاره وقت

2. شهریه های مقرون به صرفه و هزینه های زندگی:

آلمان برای کسانی که مایل به پیگیری و تحصیل در رشته ی MBA در خارج از کشور خود هستند، گزینه بسیار ارزانتر از انگلیس و ایالات متحده است. همچنین از نظر هزینه زندگی، آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، مقرون به صرفه تر است.

به علاوه امتیاز و تخفیف برای دانشجویان در نظر گرفته می شود، برای مثال بسیاری از دانشگاه های این کشور، در صورتی که متقاضی هزینه را به صورت سالانه پرداخت نماید، تخفیف قابل توجهی قائل می شود.

3. آموزش عالی در رشته:

مراکز آموزشی در آلمان دارای اساتید و دانشکده های مشهوربین المللی هستند و امکانات و زیرساختهای عالی و شایان توجه دارند. همچنین برای متقاضیان امکانات ترکیبی، آموزش نظری و عملی فراهم می شود.

علاوه بر موارد فوق، کارآموزی در تمامی دوره های MBA الزامی است، که به کسب تجربه بسیار کمک می کند و مزایای مالی به همراه دارد.

4. امکان کار پاره وقت در کنار تحصیل:

دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در رشته MBA، می توانند 240 نیمه روز همراه با تحصیل، یا 120 روز کامل به طور نیمه وقت کار کنند. برای آشنایی با خدمات کاریابی در آلمان کلیک کنید.

5.انعطاف پذیری دوره MBA:

مدت زمان تحصیل در این رشته در آلمان بسته به رشته، دلنشگاه، تعداد واحدها، و پاره وقت یا تمام وقت بودن تحصیل متفاوت است.

6. کمبود مشاغل :

آلمان یکی از ارزان ترین اقتصادهای اتحادیه اروپا است. این کشور دارای شرکت های چند ملیتی بی شماری است و بسیاری از شرکتهای آلمانی، در اقصا نقاط جهان راه اندازی شده اند. بازار کار رشته MBA در آلمان با استخدام های عمده، توسط شرکت های مشاوره، نرم افزار، فناوری و بنگاه های اقتصادی، بسیار متنوع است.

بیشتر مراکز آموزشی این رشته در آلمان، با شرکت های به نام این کشور و همچنین در سطح جهانی همکاری می کنند، و در نتیجه باعث جذب هر چه بیشتر متقاضیان می شوند.کشور آلمان یکی از بهترین کشورها برای فارغ التحصیلان رشته MBA است و فرمت های شغلی فراوان دارد.

7. حقوق بالای فارغ التحصیلان رشته MBA:

آلمان از نظر حقوق و دستمزد شاغلان رشته MBA، رتبه هفتم را در سطح جهان دارد برای مثال: مرکز آموزشی مدیریت

WHU_Otto Beishei، به کارمندان شاغل در این رشته مبلغ 99هزار دلار حقوق می دهد. همچنین دانشکده بازرگانی مانهایم برای فارغ التحصیلان رشته MBA فرصت شغلی با حدودا 113هزار دلار ارائه می دهد.

به علاوه متوسط حقوق فارغ التحصیلان این رشته، که به عنوان مدیران توسعه تجارت در آلمان مشغول به کار هستند حدودا 4/41 الی 149/84 دلار است.

مدیر پروژه در زمینه فناوری اطلاعات حدود 299/69 الی 244/78 دلار و مدیر بازاریابی بین 400/37 الی 914/69 دلار حقوق دریافت می کنند. حقوق تحلیلگران مالی نیز بین 615/42 الی 333/62 دلار به صورت سالیانه است.

8. بورسیه های متعدد در آلمان:

در آلمان بورسیه های متعددی برای ارائه به دانشجویان برای کمک هزینه ی آنها وجود دارد.

9.گشایش درهای جدید، به وسیله یادگیری زبان آلمانی:

در کنار تحصیل در این رشته، دانشجویان فرصت یادگیری زبان آلمانی را نیز دارند که با اضافه کردن این مهارت به رزومه ی کاری خود شانس استخدام خود در پوزیشن های شغلی بهتر، بالا ببرند. ناگفته نماند که بازار کار فعلی، نامزدهای چند زبانه را در نظر می گیرند و در اولویت قرار می دهند. سپس دانستن زبان اضافی تاثیر به سزایی در پیشرفت شغلی دارد.

10.تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان:

در کشور آلمان، دانشگاه های انگلیسی زبان وجود دارند و این امکان را به شما میدهند که به زبان انگلیسی تحصیل کنید، و به همراه آن مهارت زبان آلمانی خود را تقویت کنید.

11.امکان دریافت ویزای الحاق برای اعضای خانواده:

پس از اخذ پذیرش دانشگاه مورد نظر ، با داشتن گواهی تمکن مالی برای تک تک اعضای خانواده، میتوانید با طی کردن روال مربوطه ویزای الحاق برای اعضای خانواده ی خود درخواست کنید وبه همراه خانواده وارد خاک آلمان شوید.

12.امکان تغییر نوع ویزا و اخذ اقامت دائم:

دانشجویانی که مشغول تحصیل در دانشگاه های آلمان هستند، میتوانند در صورتی که موفق به دریافت قرارداد کاری بشوند، بعد از انجام روند و امور اداری مربوطه، ویزای تحصیلی خود را به ویزا کاری تغییر دهند. هم چنین این افراد و سایر افرادی که در کشور آلمان مشغول به کار هستند، پس از حدودا 21 ماه کار در این کشور اقامت دائم برای خود، همسر، و فرزندان خود دریافت میکنند.

13. امکان تمدید مکرر ویزا:

متقاضیان تحصیل در کشور آلمان، مادامی که مشغول تحصیل هستند میتوانند ویزای خود را تمدید کنند و این دغدغه ی مهم که بعد از تمام شدن ویزا چه پیش می آید، منتفیست.

14.MBA بدون محدودیت سنی:

از آنجایی که این رشته بیشتر برای اشخاص دارای سابقه ی شغلی کاربرد دارد، متقاضیان تحصیل در کشور آلمان نگران محدوده ی سنی خود نباشند. زیرا برای پذیرش در این رشته محدوده ی سنی وجود ندارد.

15.مراکز آموزشی دارای اعتبار جهانی:

اکثر مدرک های MBA صادره از مراکز آموزشی آلمان، از جایگاه جهانی معتبری برخوردارند.

16. برنامه های تحصیل در سایر دانشگاه های اروپایی و آمریکایی:

اثر دانشگاه های آلمان، با دانشگاه های هم تراز خود در اروپا قرارداد دانشجوی مهمان دارند. به این معنی که که دانشجو میتواند قسمتی از تحصیل خود را در دانشگاه دیگر در کشور دیگر انجام دهد و مدرک مشترک از 2 دانشگاه بگیرد. هم چنین در صورت فارغ التحصیل شدن، امکان پیدا کردن کار و اخذ اقامت آن کشور دوم را نیز خواهد داشت.

 

برگرفته از سایت: (www.degreefromgermany.com)

 

 

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

جدیدترین مطالب