ویروس کرونا در آلمان نیز مانند کل جهان همه گیر شده و برای پیشگیری و کاهش ابتلا به آن، اقدامات مختلفی در حال انجام است. در مقایسه با سایر کشور ها،ویروس کرونا در آلمان به خوبی توانسته است تحت کنترل قرار بگیرد. برای مثال در شرایطی که میانگین تلفات در کشورهایی نظیر ایتالیا 54 درصد است، این رقم در کشور آلمان 4 درصد می باشد که نتیجه ی اقدامات پیشگیرانه ای است که از ابتدای همه گیری در این کشور انجام شد.

آزمایش گسترده و سریع افراد مشکوک به ابتلا، کنترل مرزها و ممنوعیت ورود از طریق سیستمهای ترانسپورت زمینی و هوایی و تعطیلی کسب و کارها و خدمات از جمله اقداماتی است که برای کنترل ویروس کرونا در آلمان صورت گرفته است.

بسیاری از شرکت ها موقتا تعطیل شده و یا به کار کوتاه مدت یا دورکاری روی آورده اند. برخی قواعد کلی برای افرادی که درشرایط شیوع ویروس کرونا مجبور به کار کردن هستند در ادامه آمده است.

ویروس کرونا در آلمان
ویروس کرونا در آلمان

دورکاری در شرایط شیوع ویروس کرونا در آلمان

در قوانین آلمان مقرراتی برای کار در خانه و راه دور در نظر گرفته نشده است؛ اما به دلیل شرایط و محدودیت های ناشی ازشیوع ویروس کرونا در آلمان، در صورت موافقت کارفرمایان، کارمندان می توانند بر اساس یک توافق نامه در سطح شرکت از منزل به کار خود ادامه دهند.

شرایط برای کارمندان صاحب فرزند

در صورت تعطیلی مهدکودک ها و مدارس، والدین موظف هستند که راهی را برای نگهداری از فرزندان خود پیدا کنند اما در صورت عدم موفقیت و مجبور شدن به ترک کار برای نگهداری از فرزند، می توانند طبق کمک های مالی اجتماعی، 60 تا 67 درصد از حقوق خود را دریافت کنند. این پول را کارفرما از دولت دریافت کرده و به کارمندان پرداخت خواهد کرد.

لازم به ذکر است که این حقوق دائمی نبوده و برای مدت 6 هفته میتوان از آن استفاده کرد.

تاثیر تعطیلی سیستم حمل و نقل عمومی بر حقوق کارمندان

اگر کارمندی به علت تعطیلی ناوگان عمومی حمل و نقل عمومی نتواند به محل کار خود رسیده و وظایف خود را انجام دهد، حق مطالبه حقوق نخواهد داشت؛ زیرا طبق قانون کار، کارمندان خود مسئول خطرات و مسائل مربوط به دیر رسیدن و رسیدن به محیط کار هستند.

ویروس کرونا در آلمان -شرایط کارکنان مستقل (freelancer)

چنین افرادی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در آلمان درآمدشان کم شده و یا شغل خود را از دست داده اند، می توانند درخواست پول بیکاری کنند که طبق مقررات جدید روند دریافت این پول تسهیل شده است.

کمک های مالی ویژه برای حمایت از کودکان

خانواده هایی که به علت شیوع ویروس کرونا در آلمان درآمدشان کاهش یافته است، میتوانند طبق مقررات درخواست کمک هزینه برای مراقبت از کودکان کنند.

این کمک هزینه ماهانه ۲۸۱ یورو برای هر کودک است که پرداخت آن بستگی به عواملی چون درآمد خانواده، اجاره خانه، سن فرزندان و … دارد.

محاسبه پرداخت این کمک هزینه در شرایط عادی براساس میانگین درآمد شش ماه گذشته خانواده انجام می شود؛ اما در شرایط شیوع ویروس کرونا در آلمان، مدرک درآمد آخرین ماه قبل از درخواست کفایت میکند.

کمک های اضطراری برای مشاغل کوچک

دولت فدرال آلمان برای شرکت های مستقلی که از قبل دچار مشکالت اقتصادی نبودند و از ۲۲ مارچ 2020 به دلیل انتشار ویروس کرونا در آلمان، خسارت مالی متحمل شده اند، بسته کمکی به ارزش ۱۶ میلیارد یورو در نظر گرفته است که می تواند بخشی از هزینه های جاری و عملیاتی شرکت های کوچک را تامین کند.

این کمک برای شرکت هایی که بین 0 تا 4 کارمند تمام وقت دارند به میزان ۹ هزار یورو در ۳ ماه بوده و برای شرکت هایی که بین 5 تا 26 کارمند تمام وقت دارند، ۲۱ هزار یورو در سه ماه می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

جدیدترین مطالب