یکصدو یک سوال و جواب در یک مصاحبه کاری در آلمان (قسمت اول)

آشنایی با سوال و جواب در یک مصاحبه کاری در آلمان از همیت زیادی برخوردار است.

مصاحبه کاری یکی از مراحل حساس کار و کاریابی در آلمان می باشد. برای اخذ قرارداد کاری و اجازه کار در آلمان و در نتیجه ویزای کار آلمان باید بتوانید به خوبی از پس مصاحبه های کاری بر بیایید. در این مقاله که در چند قیمت ارائه خواهد شد، سعی شده رایج ترین سوالات مصاحبه کاری برای شما جمع آوری و ارایه شود.

اینکه مصاحبه گر چه سوالی را به هنگام مصاحبه خواهد پرسید، همیشه آشکار نیست. پاسخ برخی سوال ها در کتاب ” یکصد و یک سوال و جواب در یک مصاحبه کاری ” از انتشارات هاوف در سال 2015 ، توسط متخصص منابع انسانی کلاوس-پیتر مولر-تورو ارائه شده است.

سوال و جواب در یک مصاحبه کاری
سوال و جواب در یک مصاحبه کاری

سوال و جواب ها در یک مصاحبه کاری ، قسمت اول

حال بر آن هستیم تا این سوال و جواب های کارآمد را جهت آمادگی و افزایش اعتماد به نفس شما به زبان آلمانی همراه با ترجمه آنها در قالب چند مقاله بیاوریم. بنابراین پیشنهاد میکنیم با ما همراه شوید .

Es ist nicht immer gleich offensichtlich worauf die Frage eines Interviewers im Bewerbungsgespräch abzielt. Die Antworten darauf liefert HR-Experte Claus-Peter Müller-Thurau in seinem Buch „101 Fragen und Antworten im Vorstellungsgespräch” (2015, Haufe). Wir gewähren Ihnen einen exklusiven Blick ins Buch – so überzeugen Sie im nächsten Gespräch.

قسمت اول : سوالات در مورد شرکت (Fragen zum Unternehmen)

1

Warum haben Sie Sich ausgerechnet bei uns beworben?

Frageziel des Interviewers:

Die Firma möchte Sich auserwählt fühlen. Hier können Sie mit Herzblut einen persönlichen Bezug zum Unternehmen herstellen sein.

1.”چرا از ما درخواست کار کردید و بعبارتی شرکت ما رو انتخاب کردید؟”

هدف  مصاحبه کننده از این سوال :

با این سوال، شرکت می خواهد احساس کند که از سوی شما انتخاب شده است. در اینجا می توانید با اشتیاق خود را شخصا علاقه مند به استخدام و کار نشان داده و ارتباط خوبی ایجاد کنید.

2

Was fällt Ihnen zu unseren Produkten ein?

Was stellt die Firma her? Kennen Sie den Slogan? Der Interviewer möchte hier erfahren, ob und wie die eigenen Produkte emotional-assoziativ besetzt Sind.

2.درباره محصولات ما چه فکر میکنید؟

این شرکت چه چیزی تولید می کند؟ آیا شعار شرکت را می دانید؟  با این سوال مصاحبه کننده می خواهد دریابد که آیا ارتباط عاطفی با محصولات شرکت  برقرار کرده اید یا خیر.

(قطعا کسی اینجا موفق تر است که قبلا وب سایت شرکت مصاحبه کننده را مروری کرده و چشم انداز و ماموریت و خط مشی ایشان را مطالعه کرده باشد. همچنین مروری بر محصولات و خدمات شرکت کرده باشد تا بتواند از عهده یک پاسخ مناسب برآید.)

3

Was interessiert Sie an unserer Branche besonders?

Kennen Sie die Spezifika der anvisierten Branche? Beweisen Sie, dass Ihre Persönlichkeit und Einstellung zum künftigen Umfeld passt.

3. به طور خاص ، به چه چیزی در صنعت ما علاقمندید ؟

آیا می دانید که مشخصه صنعت هدف چیست؟  ثابت کنید که شخصیت و نگرش شما به محیط آینده بستگی دارد.

4

Was wissen Sie über unsere Mitbewerber?

Diese Frage zielt auf das Umfeld des Unternehmens ab. Kennen Sie die Konkurrenz bzw. andere bedeutsame Hersteller, die Produkte und Marktanteile. Damit beweisen Sie im Gesamtzusammenhang denken zu können.

4.درباره رقبای ما چه می دانید؟

این سوال به محیط فعالیت و بقای شرکت می پردازد. آیا  درباره رقبا و سایر تولید کنندگان مهم، محصولات و سهم بازارشان میدانید. بنابراین اثبات می شود که شما قادر به فکر کردن در این زمینه به طور کلی هستید.

5

Was unterscheidet uns von unseren Mitbewerbern?

Jede Firma hat ein Alleinstellungsmerkmal bzw. sog.Unique Selling Propositions (USP), welche die Produkte unverwechselbar und einzigartig macht. Dies können z.B. der Preis, die Angebotsvielfalt, die Qualität Oder Serviceangebote sein.

5.چه چیزی ما را از رقبایمان متمایز می کند؟

هر شرکت دارای پیشنهادات فروش منحصر به فردی است که محصولاتش را متمایز و منحصر به فرد می سازد. این موارد می توانند به عنوان مثال در قیمت، انواع پیشنهادات فروش، کیفیت و یا در ارائه خدمات باشند.

(بهتر است کارجو اطلاعات مختصری دراین باره به هر ترتیب، به دست آورده باشد. تا در صورت پرسش چنین سوالی دست خالی نباشد.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

جدیدترین مطالب

فهرست مطالب