اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

دو نوع سرمایه گذاری در آلمان وجود دارد که منجر به اقامت میگردد.

اول:

سرمایه گذار خارجی باید حداقل یک میلیون یورو برای تجارت, سرمایه گذاری کند و حداقل ده شغل جدید را ایجاد کند و یا یک طرح کسب و کار برای یک پروژه قانع کننده ارائه دهد، که به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن منافع اقتصادی کلی در آن بررسی شود.
در این حالت سرمایه گذار خارجی حداقل یک میلیون یورو دارد و می داند کجا وچگونه سرمایه گذاری کند.مهم نیست که آیا او قادر به سرمایه گذاری پول نقد است یا فقط برای تامین مالی, آن را در بانک قرار می دهد. هر چند لازم است یک طرح برای سرمایه گذاری اش ارائه دهد.
سرمایه گذار باید یک شرکت جدید برای سرمایه گذاری مشترک پیدا کند یا اقدام به خرید یک شرکت موجود نماید.  طرح کسب و کار یا بیزینس پلن بایستی یک تجارت پایدار ارائه دهد. سرمایه گذار باید ظرفیت و صلاحیت مدیریت سرمایه گذاری را براساس تجربه یا تحصیلات داشته باشد، اگر سرمایه گذار با زبان آلمانی آشنایی ندارد حداقل باید قادر به برقراری ارتباط به زبان انگلیسی باشد.
دوم :

ارائه طرح کسب و کار و اخذ تایید آن از دولت که در بسیاری از موارد قابل اجرا است، و به عنوان یک نوع قاعده کلی عمل می کند. در اینجا مراحل طولانی تر است، چرا که  طرح کسب و کار به طور کامل تربررسی خواهد شد.
تخصص و صلاحیت متقاضی، اجرایی بودن مفهوم کسب و کار، چشم انداز اقتصادی سرمایه گذاری (نگرانی عمده دولت آلمان ترس از این است که آیا متقاضی می تواند در رفاه باشد) و  تمایل کلی دولت آلمان در این روش موثر هستند.
روند:

اسناد و مدارک و طرح کسب و کار (بیزینس پلن) برای تایید دولت محلی ارسال می گردد.
کل این روند 3-6 ماه زمان می برد.به طور قطع توصیه می شود با مقامات محلی و کنسولگری در طول این روند در تماس باشید تا در جریان باشید که آیا چیزی از دست نداده و یا ناقص نباشدو یا اینکه اسناد و مدارک باید اصلاح شده و تصحیح گردد.این مسئله برای جلوگیری از رد درخواست ناشی ازاشتباهات جزئی متقاضی مثمر ثمر است.
با توجه به قوانین مهاجرت کشور آلمان ، دریافت اقامت فرد متقاضی ( مجرد و یا متاهل همراه با خانواده همسر و کلیه فرزندان مجرد زیر ۱۸ سال) از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت تجاری امکان پذیر میباشد.
قانون شرایط اقامت فوق یک شرایط استثنایی و موقتی است و دولت آلمان مشخص نکرده است که تا چه زمان این روند اعتبار دارد. اما در صورت تشکیل پرونده متقاضی چنانچه دولت آلمان قانون شرایط اقامت را متوقف نماید، شامل پرونده های جاری متقاضیان نخواهد شد. ( عطف به ماسبق نمیشود ) در ضمن متاسفانه هر روز با توجه به حساسیت های موجود برای متقاضیان ایرانی شرایط توجیه کردن سازمانهای ذیریط جهت موافقت اقامت، سخت تر شده و بدیهی است وکلای حقوقی شرکت میبایست در صورت درخواست متقاضی در اسرع وقت عمل نمایند. لذا لازم است متقاضی نیز در این خصوص سریع تصمیم گیری نماید.
عنوان اقامت برای خویش فرما حداکثر برای سه سال صادر می شود. و پس از آن در صورت حائز شرایط بودن، تبدیل به اقامت دائم میگردد.

وکلای اریکا همراه شما در مسیر نگارش طرح کسب و کار و ثبت شرکت و اقامت شما در کشور آلمان.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط اخذ اقامت آلمان ، اقامت سرمایه گذاری در آلمان ، ثبت شرکت در آلمان و راه اندازی کسب و کار در آلمان ، اقامت خویش فرما یا خود اشتغالی در آلمان ، اقامت پیوست به خانواده در آلمان ، پذیرش از دانشگاههای کشور آلمان ، اقامت تحصیلی در آلمان و اقامت دائم آلمان این فرم را تکمیل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

جدیدترین مطالب

فهرست مطالب