برای تحصیل در دوره های تخصص پزشکی در آمریکا، پزشکان می بایست ابتدا دوره رزیدنتی را سپری نمایند. ورود به دوره های رزیدنتی دارای رقابت بسیار سخت و فشرده ای می باشد.

برای شرکت در دوره های رزیدنتی  در آمریکا ابتدا متقاضی باید تاییدیه ای از کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی در کشور آمریکا دریافت نماید.

حال برای شرکت در دوره های رزیدنتی باید مراحلی را طی کنید تا بتوانید در این دوره ها حضور داشته باشید.

از دیگر شرایط لازم برای دریافت  مجوز یا همان (ECFMG) حضور داشتن در یکی از دانشکده یا دانشگاه های پزشکی مورد تأیید می باشد.پس از گرفتن مجوز به متقاضی  یک مجوز برنامه ریزی برای یک دوره ی سه ماهه داده میشود تا طی آن بتوانید برای اولین آزمون خود برنامه ریزی کنید که ازدو مرحله و سه آزمون تشکیل شده است.

  1. اولین مرحله ، آزمون های کامپیوتری است که در مراکز منتخب تامسون پرامتریک در سراسر جهان برگزار میشود که شامل دومرحله زیر می باشد.

الف: USMLE

ب: Medical Knowledge

  1. دومین مرحله ، برگزاری آزمون مهارت است که در شهرهای مختلف ایالات متحده برگزار میشود که در حال حاضر در شهرهای فیلادلفیا ، لوس آنجلس ، آنتالیا ، شیکاگو هیوستون برگزار میشود که به نام آزمون Clinical Skills  شناخته می شود.

شرکت در این آزمون نیازمند ترتیب خاصی نمی باشد و در صورت قبول نشدن در این آزمون ها می توانند در هر سال ۳ بار این کار ار انجام دهید.پس از قبولی در آزمون های ذکر شده به متقاضی مجوز شرکت در دوره های رزیدنتی داده می شود.

بعد از تکمیل مراحل مورد نیاز برای شرکت در دوره های رزیدنتی، متقاضی می بایست برای دریافت ویزای آمریکا اقدام نماید. سفارت آمریکا با بررسی مدارک پزشکان برای شرکت در دوره های تخصص پزشکی در آمریکا و به عبارتی رزیدنتی در آمریکا اقدام به صدور ویزا می نماید. طول دوره های تخصص پزشکی در آمریکا بین 3 تا 7 سال بسته به رشته تخصصی متفاوت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

جدیدترین مطالب

No related posts found.