دوچرخه سواری در آلمان

دوچرخه سواری در فرهنگ آلمان ها سنتی نهادینه شده  است. کمتر آلمانی هست که با دوچرخه سواری بزرگ نشده باشد. دوچرخه سواری در آلمان بسیار محبوب است. بنابراین شما با دوچرخه به عنوان امن ترین وسیله ی نقلیه شخصی و با بهترین قوانین رو به رو هستید دوچرخه یک وسیله نقلیه ارزان و کاربردی برای کودکان، جوانان و میانسالان و حتی افراد سالخورده قابل استفاده است. با این وجود، می‌توان قوانین خاصی را برای مشارکت در ترافیک و امنینت مشاهده کرد. برای برخی از آلمانی‌ها تابستان و زمستان فرقی ندارد، آن‌ها همیشه با دوچرخه در‌ راهند. اما با فرا رسیدن فصل بهار و گرم‌تر شدن هوا تعداد بیشتری ترجیح می‌دهند دوچرخه‌سواری کنند. در آلمان بیش از ۷۰ میلیون دوچرخه در مدل‌های متفاوت وجود دارد.

وجود باندها یا مسیرهای ویژه در کوچه ها و خیابان های اصلی شهر برای دوچرخه سواران و رانندگان خودرو باعث ایجاد امنیت می شود. و آمار تصادفات را در سال های گذشته به حداقل رسانده است اکثر دانش آموزان و دانشجویان و کارمندان و اساتید دانشگاه برای به مقصد رسیدن از دوچرخه استفاده می کنند.

هوای پاک و  طبیعت بسیار زیبا در تمام شهرهای آلمان و همچنین تحرک بدنی از دلایلی هستند که باعث می‌شود تا بسیاری از آلمانی‌ها تعطیلات کوتاه (۲ الی ۳ روزه) خود را با دوچرخه بگذرانند و یا به محل کار خود برسند.

به خصوص در شهر، شما اغلب می‌توانید با دوچرخه سریعتر و راحت تر از طریق وسایل حمل و نقل به مقصد خود برسید و بدون ترافیک. و این امکان برای دوچرخه سواران وجود دارد که به محض خستگی یا هر مشکل دیگری دوچرخه را با وسایل نقلیه ی درون شهری همانند اتوبوس و متروهای روزمینی و زیرزمینی با خود حمل کند و منعی برای این کار وجود ندارد.

کودکان در آلمان تا قبل از کلاس چهارم مدرسه اجازه دارند فقط در پیاده روها دوچرخه سواری کنند. در کلاس چهارم همه کودکان توسط پلیس در مدرسه آموزش دوچرخه سواری دیده و قوانین آن را می‌آموزند. کودکان پس از قبول شدن در یک امتحان اجازه می‌یابند با کلاه ایمنی در خیابانها دوچرخه سواری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

جدیدترین مطالب