ویزای اقامتی بلند مدت

انواع اقامت هایی که به غیر از اقامت 30 روزه ی توریستی می توان در عمان گرفت به شرح زیر می باشند :

  • کارت اقامت دو ساله برای شریک ایرانی با حداکثر سهام 49 درصد به عنوان اقامت مدیرعام (GENERAL DIRECTOR)، طولانی ترین زمان اقامت در قالب شرکت محلی در عمان است.
  • به طور معمول امتیاز ویژه ثبت شرکت با سرمایه گذاری خارجی درعمان، اقامت با بالاترین درجه شهروندی (Investor) یکساله می باشد که تمامی شرکا و خانواده شرکا ، از جمله همسر و فرزندان زیر 18 سال را شامل می شود.
  • اعطای کارت اقامت 1 ساله به متقاضی ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری و صنعتی
  • اخذ اقامت دائم عمان با خرید ملک و آپارتمان : این امر برای کسی محقق می شود که کارت اقامت یک یا دو ساله، کارت بانکی کشور عمان، پرینت حساب بانکی با گردش حساب 6 ماهه در عمان و دسته چک یکی از بانک های عمان را داشته باشد.
  • ویزای دانشجویی که صرفا در زمان تحصیل معتبر است.
  • کارت اقامت 2 ساله کاری : کارمند باید کارت اقامت را برای اقامت قانونی در طول مدت استخدام اخذ نماید. این اقدام زمانی انجام می شود که کارمند ویزا را دریافت نموده و در عمان حضور دارد. کارمند می بایست ظرف 30 روز پس از ورود به عمان کارت اقامت را از اداره مدنی پلیس سلطنتی عمان کسب نماید. همچنین می بایست آزمایش خون را در یک مرکز پزشکی انجام دهند و اثر انگشت خود را ثبت نماید. توجه داشته باشید که با توجه به قانون اقامتی کشور عمان کارگران خارجی اجازه اقامت بلند مدت در عمان نخواهند داشت و تابعیت کشور عمان به خارجیان اعطا نمی شود لذا ویزای کار عمانراهی برای مهاجرت به این کشور و اخذ تابعیت این کشور نیست. با توجه به این قوانین شرایط اخذ ویزای کار عمان برای کارگران خارجی کمی دشوار است و امکان اخذ ویزای کار بدون پیشنهاد کار وجود ندارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.