پذیرش دانشگاه در آلمان و تحصیل در آلمان

اقامت از طریق تحصیل در دانشگاههای آلمان

دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی در آلمان می شوند، از مزیت برخورداری از ویزای تحصیلی (دانشجویی) و اقامت از طریق تحصیل برخوردار می گردند. ویزای فارغ التحصیلان فوق، پس از اتمام دوره تحصیل در آلمان، به مدت هجده ماه تمدید می گردد تا فرصت کاریابی به ایشان تعلق میگیرد.
هم اکنون تحصیل در دانشگاههای آلمان، روشی مناسب برای پیدا کردن جایگاه درخور و شایسته در جامعه آلمان می باشد. از مزایای این نوع ویزا، اجازه 20 ساعت کار در هفته (120 روز در سال) در کنار تحصیل می باشد که در آمد حاصل از آن قادر به تامین هزینه های زندگی فرد در آلمان می باشد.

دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی در آلمان می شوند، از مزیت برخورداری از ویزای تحصیلی و اقامت از طریق تحصیل در آلمان برخوردار می گردند. ویزای فارغ التحصیلان فوق، پس از اتمام  دوره تحصیل در آلمان، به مدت هجده ماه تمدید می گردد تا فرصت کاریابی به ایشان داده شود.

تمام افراد ایرانی که قصد سفر و یا مهاجرت به کشور آلمان را دارند باید حتما از طریق سفارت آلمان در ایران اقدام نمایند. در صورتی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاههای آلمان و اخذ ویزای دانشجویی آلمان را دارید باید وقت سفارت آلمان گرفته و روز مقرر تعیین شده از طرف سفارت مدارک مورد نیاز خود را به سفارت و آفیسر ارائه نمایید.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد سفارت آلمان

هلدینگ اریکا، نماینده دانشگاههای معتبر آلمانی با اتکا بر سالها تجربه، خدماتی کامل در ارتباط با اخذ پذیرش تحصیلی به زبان انگیسی یا آلمانی بدون محدودیت سنی، اخذ ویزای دانشجویی آلمان به همراه خانواده و اسکان ارائه می نماید.

‌تحصیل در مقطع کارشناسی آلمان

زبان تدریس در مقطع لیسانس در آلمان، زبان آلمانی است و به همین دلیل دانشجو برای اخذ پذیرش باید دارای دانش زبان آلمانی حداقل B1 باشد. از دیگر شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان، داشتن دیپلم و پیش دانشگاهی است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آلمان

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آلمان زبان تدریس در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان هم زبان آلمانی و هم زبان انگلیسی است. بر این اساس دانشجو باید یا مدرک آیلتس 6 به بالا و یا مدرک زبان آلمانی B1 به بالا داشته باشد. شرایط دیگر تحصیل در مقطع فوق لیسانس در آلمان داشتن معدل 15 به بالا در لیسانس برای رشته هایی است که به زبان انگلیسی ارایه میشوند و معدل 13 به بالا در لیسانس برای رشته هایی است که به زبان آلمانی ارایه میشوند.

تحصیل در مقطع دکتری آلمان

شرایط تحصیل در مقطع دکتری آلمان داشتن مدرک فوق لیسانس، آیلتس 6 به بالا و پروژه های تحقیقاتی متناسب با رشته مورد نظر در مقطع دکتری از شرایط پذیرش در مقطع دکتری در آلمان است. برای مقطع دکتری در آلمان دانشجو باید یک استاد راهنما در یکی از دانشگاه های آلمانی پیدا کند که زمینه ی تحقیقاتی این استاد راهنما با پروژه های دانشجو یکسان باشد و استاد راهنما را متقاعد کند که به وی پذیرش در مقطع دکتری در آلمان بدهد.

بیشتر بخوانید :  همه چیز در مورد تایید مدارک تحصیلی در آلمان توسط ZAB  (آنابین)

تحصیل در دوره های زبان آلمانی

دانشجویان ایرانی که مقیم ایران هستند متاسفانه امکان شرکت در دوره های صرفا زبان آلمانی را ندارند. زیرا سفارت آلمان به آنها ویزا نمیدهد. بلکه این افراد باید از طریق یک دانشگاه آلمانی در یک رشته پذیرش بگیرند و سپس با ویزای تحصیلی به آلمان بروند و زبان آلمانی خود را ابتدا در دانشگاه خود ادامه بدهند و سپس وارد دانشگاه شوند.دانشجویان ایرانی که مقیم خارج از ایران هستند میتوانند زبان آلمانی را از ابتدا در آلمان فرا بگیرند و سپس وارد دانشگاه شوند.

هزینه تحصیل در آلمان

هزینه تحصیل در آلمان به مراتب از کشورهایی مانند آمریکا، استرالیا، کانادا و حتی مالزی و اغلب کشورهای اروپایی بسیار کمتر می باشد. بطوری که در اکثر دانشگاه های آلمان هزینه ای برای تحصیل گرفته نمی شود و تنها هزینه ی ناچیزی بابت ثبت نام و خدمات دانشجویی، مانند کارت دانشجویی و کارت حمل نقل شهری که دارنده این کارت ها از تخفیف برای خرید برخی کالاها و دیگر خدمات برخوردار می شود. از دانشجو دریافت می شود. در خصوص رشته MBA نیز در مقایسه با بسیاری از کشورها شهریه های به مراتب کمتری پرداخت میشود.

ویزای همراه دانشجویی آلمان

مزیت دیگر تحصیل در آلمان امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان است. برخی استانها درآلمان هستند که اجازه صادر کردن ویزای همراه برای همسر و فرزندان دانشجویان را نیز صادر مینمایند.

اجازه کار با ویزای دانشجویی آلمان

ویزای دانشجویی فرد اجازه کار تا ۲۰ ساعت در هفته را دارد و درآمد حاصل از کار دانشجویی ساعتی هشت تا 10 یورو می باشد، که می تواند میزان قابل توجهی از هزینه های دانشجویی را تامین کند. (این کار می تواند در داخل یا بیرون از دانشگاه باشد).

امکان تبدیل به ویزای کار آلمان پس از اتمام تحصیل

پس از اتمام تحصیل در دانشگاه های آلمان به محض پیدا کردن کار شما می توانید ویزای خود را تبدیل به ویزای کار آلمان نموده (بدون مراجعت به ایران) و این ویزا در صورت حائز شرایط بودن، قابل تبدیل به اقامت دائم می باشد.

ویزای بلند مدت دانشجویی آلمان

مهم ترین مزیت تحصیل در آلمان نوع ویزای دانشجویی آلمان است که به دانشجویان خارجی تعلق می گیرد. ویزای دانشجویی در آلمان برای تمام طول تحصیل است و بعد از پایان تحصیل معمولا برای یکسال و نیم قابل تمدید می باشد تا دانشجو فرصت پیدا کردن کار در این کشور را داشته باشد.

سفر به تمام کشورهای عضو شنگن با ویزای دانشجویی آلمان

دانشجویانی که در آلمان تحصیل می کنند امکان سفر به تمامی کشورهای عضو شنگن و سوئیس را با ویزای دانشجویی خود دارند. از دیگر مزایای ویزای دانشجویی آلمان این است که این ویزا محدودیت ورود نداشته و دانشجو به راحتی می تواند چندین بار به خارج از آلمان سفر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.