کاریابی در آلمان با مدرک دانشگاهی

ظرفیت علمی و اجرایی ناشی از اخذ نمایندگی و همکاری با شرکتهای کاریابی و منابع انسانی در آلمان، برای اریکا این امکان را فراهم آورده که بتواند با شناخت مناسب از فرصتهای شغلی موجود در بازار کار آلمان، از طریق تعامل مستقیم با کارفرمایان و شرکتهای کاریابی آلمانی زمینه ارسال هدفمند رزومه های کارجویان و تنظیم قرارهای مصاحبه شغلی برای آنها را فراهم نماید. این مصاحبه ها برای کارجویانی که در خارج از آلمان زندگی می کنند به صورت ویدیوکنفرانس و از طریق اسکایپ یا زومیت انجام خواهد شد.

از مهمترین مزیتهای خدمات اریکا ارائه ی بازخورد به کارجویانی است که در مصاحبه شغلی موفق نشوند. در این حالت ضمن ارائه ی توصیه های لازم به کارجو در جهت رفع نقاط ضعف، زمینه مصاحبه های بعدی و افزایش شانس موفقیت کارجو فراهم می گردد.  بدیهی است پس از موفقیت کارجو در مصاحبه ی شغلی، کلیۀ پیگیری های لازم تا اخذ قرارداد از کارفرما و تحویل آن به کارجو توسط اریکا به عمل خواهد آمد. بدین ترتیب کارجو با اطمینان خاطر از داشتن یک شغل مناسب به آلمان سفر خواهدکرد.

در صورتی که شما انتظارات زیادی از شغل مورد نظر خود دارید و فردی دارای صلاحیت کافی، در زمینه شغلی خود هستید وترجیحا توانایی صحبت به زبان آلمانی را دارید می توانید از فرصت های شغلی در بخش ها و موقعیت های کاری مختلف در کشور آلمان برخوردار شوید. جمهوری فدرال آلمان به عنوان بزرگترین مرکز اقتصادی در کشور اروپا شناخته شده و رتبه پنجم دنیا را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

همان طور که می دانید نرخ رشد بیکاری در تمام کشور های دنیا با توجه به شرایط اقتصادی در حال افزایش است. اما در همین شرایط نامناسب برای پیدا نمودن کار، کشورهایی هم وجود دارند که نرخ رشد بیکاری آن ها روز به روز در حال کاهش می باشد. نرخ رشد بیکاری جمهوری فدرال آلمان در دسامبر 2017 به عدد 3.6 درصد رسیده و این عدد در فوریه سال 2018 به عدد 3.5 کاهش پیدا کرده است.

طبق گزارش Deutsche Welle و تحقیقاتی که موسسه Prognos  در خصوص آینده بازار کار جمهوری فدرال انجام داده است این کشور تا سال 2030 کمبود 3 میلیون نیرو کار متخصص را اعلام نموده است. با توجه به این موضوع و همچنین گزارش Immigrantspirit در مورد کمبود نیروی کار  پرستاران در جمهوری فدرال آلمان، تا سال 2020 تعداد 84 هزار نیروی پرستار مورد نیاز این کشور است و همچنین این آمار در خصوص نیروی مورد نیاز در بخش IT هر ساله به تعداد 75 هزار نفر را اعلام نموده است.

با توجه به آمارها و گزارش های داده شده در خصوص نرخ بیکاری در کشور آلمان و همچنین رشد برخی مشاغل در این کشور، شرکت اریکا مفتخر است در زمینه تسهیل کاریابی در اروپادر خدمت شما عزیزان باشد.

کاریابی در آلمان با مدرک دانشگاهی

این نوع اقامت یا همان کارت آبی یا بلو کارت اروپا، یک نوع اقامت با مزایای بسیار است که حداکثر برای 4 سال صادر میگردد اگر مدت قرارداد کاری فرد بیشتر یا کمتر از این مدت باشد بر آن اساس برای زمان کمتری صادر میگردد و یا تمدید میشود. بهرحال همیشه سه ماه بیشتر از قرارداد کاری صادر میشود تا به فرد فرصت یافتن کار بعدی را بدهد. حداقل در آمد برای کسب این نوع اقامت سالیانه بین 40560 یورو برای تخصصهای خاص و 52000 یورو برای سایر تخصصها در قانون (2018) ذکر گردیده که در صورت داشتن این درآمد مجوز آژانس استخدام آلمان فدرال نیاز نیست .

هم چنین این مجوز برای متخصصین علوم طبیعی، ریاضی، مهندسی،فیزیک و تکنولوژی اطلاعات مورد نیاز نیست.

برای صدور این نوع اقامت مدارک تحصیلی متقاضی ارزشیابی شود که میتوانید از کارشناسان اریکا در این خصوص مدد گیرید. همچنین فرد دارای یک قرارداد یا پیشنهاد کاری معتبر باشد.

برخی مزایای این ویزا :

  • امکان تردد در سایر کشور های اروپایی بجز انگلستان ایرلند و دانمارک تا 90 روز.
  • امکان تردد تا 12 ماه در سایر کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا و جهان سوم.
  • چنانچه فردی بلوکارت یک کشور اروپایی به مدت 18 ماه داشته باشد، تا حداکثر یکماه پس از ورود به آلمان میتواند درخواست صدور کارت آبی آلمان بدهد ضمنا برای ورود اولیه خود و خانواده خود به این کشور هم نیاز به ویزا ندارد.
  • دانستن سطح خاصی از زبان انگلیسی یا آلمانی اجباری نیست و بستگی به نیاز کارفرما دارد.
  • بعلاوه میتوان پس از 21 تا 33 ماه میتوان درخواست اخذ اقامت دائم اقدام نمود.

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

جدیدترین مطالب