مهاجرت به آلمان

برای مهاجرت به آلمان دانستن جایگاه و موقعیت این کشور لازم و ضروری به نظر می رسد. کشور آلمان با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان، در قاره اروپا واقع شده و پایتخت آن شهر برلین می‌باشد. این کشور با مساحت ۳۵۷۱۲۱،۴۱ کیلومترمربع، با جمعیت ۸۲ میلیون نفر، پرجمعیت ترین کشور اروپایی به حساب می‌آید. که از این میان ۱۹ درصد جمعیت آلمان را مهاجرین تشکیل می دهند.
این کشور دارای نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی می باشد. واحد پولی آن یورو و ثروتمندترین عضو اتحادیه اروپا شناخته می‌شود.
این کشور دارای ۱۶ ایالت می باشد (بزرگترین آن، ایالت بایرن و کوچکترین آن، ایالت برمن می باشد) از بزرگترین شهرهای آن می توان به برلین، هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت اشاره کرد.
از میان ۵۰۰ شرکت بزرگ سرمایه دار دنیا، ۳۷ شرکت در آلمان می باشند. این کشور دارای رتبه چهارم در تولید ناخالص داخلی بوده و اولین کشور در کسب درآمد از طریق صادرات کالا و نیز دومین کشور وارد کننده کالا در جهان می‌باشد.
اساس اقتصاد کشور آلمان بر پایه دستاوردهای علمی آن بنا شده است. به نحوی که تا سال ۲۰۱۰ تعداد ۱۰۳ جایزه نوبل دریافت کرده است که این کشور را در رتبه سوم پس از امریکا و بریتانیا قرار می‌دهد.
در حال حاضر و بر مبنای قانون تصویب شده در سال ۲۰۱۰ که از تاریخ اول می ۲۰۱۰ لازم الاجراست،
اقامت آلمان به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود:

  • اقامت دائم یا همیشگی
  • اقامت غیردائم یا موقت

روشهای اقامتی دیگری نیز وجود دارد، که شامل این دو دسته اصلی نمی باشد و مفهوم اقامت به معنای بالا را ندارند.

اقامت موقت آلمان:

اقامت موقت آلمان، اقامتی است که از لحاظ زمانی محدودیت داشته و برای مدت معینی اجازه حضور در آلمان به متقاضی داده می شود. به عنوان مثال می توان به موارد زیر در این دسته اشاره کرد:

  • اقامت جهت تحصیل، آموزش زبان، و یا آموزشهای مدرسه‌ای
  • اقامت جهت آموزش حرفه ای و کاری
  • اقامت کاری
  • اقامت برای پژوهش و تحقیق
  • اقامت برای کار آزاد
  • و…
    حداکثر مدت اقامت در اقامت موقت، سه سال می باشد که با شرایط خاص قابل تمدید نیز می‌باشد.

    اقامت دائم آلمان:

    بطور کلی اقامت دائم، پس از ۵ سال اقامت موقت در آلمان، تحت شرایط خاص امکانپذیر است که مهمترین آنها، توانایی مالی برای تامین مخارج و دانستن زبان آلمانی (حداقل تا سطحB1) می‌باشد.
    علاوه بر این، شرایط دیگری برای دریافت اقامت دائم آلمان برای متخصصین (دانشمندان با دانش ویژه و مدرسان و اساتید و همکاران علمی) و کارشناسان (مدیران برجسته و کارآفرینان) نیز وجود دارد.

     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

جدیدترین مطالب

فهرست مطالب