سلامتی و برنامه ریزی و پیش بینی برای سلامت و آینده

در کشور آلمان همه تحت نظر یک پزشک خانواده هستند و در صورت نیاز بیمار به پزشک متخصص انتقال داده می شود. و تا سن 18 سالگی داروهای نسخه دار رایگان می باشد.
در صورت بیماری شما باید به یک پزشک عمومی نزدیک محل زندگی خود که پزشک خانواده نامیده می‌شود، مراجعه کنید. پزشک همومی در صورت نیاز بیمار را به پزشک متخصص ارجاع می‌دهد.
اکثر شهروندان آلمان تحت پوشش بیمه درمان دولتی هستند.  در صورتی که درآمد فردی بیشتر باشد میتواند بیمه ی دولتی یا خصوصی داشته باشد.
هزینه ی معاینات پزشکی به عنوان مثال بستری شدن در بیمارستان یا دارو در آلمان اصولا به استثناء یک قسمت که خود متقبل می‌شوید به عهده بیمه درمانی دولتی یا خصوصی است. بنابراین مهم است که شما حتما یک بیمه دولتی یا خصوصی داشته باشید.
داروهایی که برای شما توسط پزشک نوشته می‌شوند را از داروخانه دریافت خواهید کرد. آنجا شما باید یک قسمت کم از هزینه دارو را خود پرداخت نمایید. (حداکثر ده یورو) باقی هزینه را بیمه درمان شما متقبل می‌شود.

دارو برای کودکان و جوانان تا سن 18 سال رایگان است. چنانچه توسط یک پزشک نسخه داشته باشید در صورت داشتن بیمه خصوصی شما باید ویزیت پزشک و هزینه دارو را نخست خود پرداخت کنید و سپس با ارائه صورت حساب به بیمه درمان هزینه ها را بازپس بگیرید.

ایفای نقش انسان های معلول

دولت آلمان از ایفای نقش در جامعه توسط انسان هایی که دارای معلولیت بدنی، روحی یا روانی هستند، پشتیبانی می‌کند. انسان های با معلولیت شدید در بازار کار تحت حمایت ویژه قرار دارند.مثلا در رابطه با برکناری.
چنانچه کسی دارای معلولیت شدید باشد، از اداره تامین اجتماعی یک کارت مخصوص معلولین دریافت می کند که در آن درجه ی معلولیت ذکر شده است و با این کارت از مزایای زیادی افراد استفاده می کنند به عنوان مثال برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی تخفیف ویژه ایی برخوردارند. و یا امکانات رفاهی در حمل و نقل و خیابان ها برای رفاه این دسته از افراد وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست مطالب