حضور در مدرسه در کشور آلمان اجباری است هنگامی که فرزندان شما شش ساله هستند، اکثر مدارس آلمانی توسط دولت اداره می‌شوند و هیچ هزینه ای برای حضور فرزندان شما وجود ندارد. علاوه بر این تعدادی مدارس خصوصی و بین المللی وجود دارد که شامل هزینه می باشد. ایالت های مختلف کشور آلمان مسئول سیاست های آموزشی خود هستند و در تمام ایالت ها برنامه های آموزشی مشابه نیست و همچنین کتاب های درسی آموزشی نیز ممکن است کمی تفاوت داشته باشد.

سیستم مدرسه های آلمان:

 (Grundschule ):

همان مدرسه ی ابتدایی است، کلاس 1 تا کلاس 4 و در بعضی ایالت ها  کلاس 5  و 6 هم جز مدرسه ابتدایی است مدارس ابتدایی در آلمان عمومی هستند و خواندن و نوشتن و حساب آموزش داده می شود در مدارس ابتدایی همه آلمانی صحبت می کنند هزینه ها از محل مالیات ها پرداخت می شود در واقع همه هزینه ی تحصیل را می پردازند.در پایان مقطع تحصیلی با توجه به عملکرد و استعداد دانش آموز،  والدین و معلم  تصمیم به ادامه تحصیل در مدارس در نوع  دیگری از آموزش می گیرند و دانش آموزان از همه جدا می شوند. که شامل :

  • Hauptschule
  • Realschule
  • Gymnasium
  • Gesamtschule

: Hauptschule

یک مدرسه عمومی در سطح متوسط دبیرستان می باشد و دانش آموزان بعد از مقطع دبستان یعنی بعد از پایان کلاس 4 ، معمولا از کلاس  5 تا 9 یا 10 را در این مدارس آموزش می گیرند. این هنوز در شش ایالت فدرال به عنوان یک فرم مدرسه مستقل وجود دارد. پس از فارغ التحصیلی دانش آموزان دوره کارآموزی و حرفه ی تخصصی خود را که انتخاب می کنند و وارد بازار کارمی شوند.

Realschule :

سیستم آموزش دیگر آلمان است. Realschule بین Hauptschule (کمترین) و Gymnasium (بالاترین) رتبه بندی می شود. در این سیستم معمولا پس از کلاس 9 یا 10 در این مدارس آموزش می گیریند.

  • با مدرک تحصیلی هاپت شوله و رئال شوله که در بالا توضیح داده شد می توان دوره کارآموزی آغاز کرده و یا به مدرسه ی فنی بروند و با مدرک این دو مدرسه نمی توان وارد دانشگاه شد.

: Gymnasium

این سیستم آموزش آلمان، پیشرفته ترین از سه نوع  مدارس متوسطه آلمان می باشد. دانش آموزان با استعدادتر و یا کسانی که نمره های بهتری دارند معمولا دبیرستان را انتخاب می کنند این نوع سیستم دبیرستان به شدت بر پایه یادگیری علمی است و قابل مقایسه با سیستم آموزشی دبیرستان های کشورهای انگلیستان و ایالات متحده می باشد.دانش آموزان باید در زمانی کوتاه مطالب بیشتری بیاموزند در این دبیرستان زبان های خارجی بیشتری آموزش داده می شود و دروس هم با دروس رئال شوله متفاوت است. برای رفتن به دانشگاه دیپلم لازم است فقط در دبیرستان و گزامت شوله می توان مدرک دیپلم گرفت که باید حتما 12 یا 13 کلاس درس خواندن لازم است. در این نوع سیستم دانشجویان بعد از فارغ التحصیل شدن مستقیم به دانشگاه را پیدا می کنند.

: Gesamtschule

مدرسه جامع در آلمان نام دارد نوعی مدرسه متوسطه است پس از کلاس دهم، دانش آموزان به دوره های آموزش حرفه ای خارج از مدرسه جامع ادامه تحصیل می دهند.

3 دیدگاه. Leave new

  • مطالبتون خيلى جامع و مفيد بود ممنونم از راهنماييتون????????????????

    پاسخ
  • سلام فرزند من اگر زبان آلمانی نداند باید چی کار کند؟

    پاسخ
    • کودکان و نوجوانانی که به زبان آلمانی آشنایی کمتری دارند و یا کاملا جدید به آلمان آمده اند، ابتدا باید در کلاس های ویژه شرکت کنند که در آنها فقط زبان یاد می گیرند و با فرهنگ آلمانی آشنا می شوند.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

جدیدترین مطالب