اگر شما می خواهید به سمت آلمان به منظور پیوستن به یکی از اعضای خانواده یا همسر حرکت کنید، ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان برای زندگی و کار در آلمان به شما این اجازه را می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر بابت این ویزای الحاق به همسر و موارد مشابهی مثل روش های مهاجرت و اقامت و ویزای ازدواج یا کار و تحصیل می توانید به مشاورین موسسه در دفتر تهران تماس حاصل فرمایید.

اگر شما ازدواج کرده اید و  اجازه اقامت خود را به عنوان  مثال یک دانشجو، کارمند و یا یک فرد خود اشتغال گرفتید، پس از آنکه  برنامه ریزی مورد نیاز برای اقامت در آلمان برای بیش از یک سال را آغاز کردید، شما می توانید اجازه اقامت خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 سال) خود را دریافت کنید.

شرایط و الزامات کلی ویزای الحاق یا پیوستن همسر و فرزند به خانواده

  • اجازه اقامت (اعم از دانشجویی، کاری و …)
  • داشتن اتاق به اندازه کافی برای اقامت شما (توسط سفارت آلمان ارزیابی میشود)
  • منابع مالی کافی و امن (ارزیابی توسط مقامات آلمانی)
  • بیمه معتبر

رابط همسران برای ویزای پیوستن یا الحاق خانواده در آلمان

اگر شما در حال پیوستن به همسر خود در آلمان هستید، هر دوی شما باید بیش از 18 سال سن داشته باشید و باید مهارت های اولیه زبان آلمانی داشته باشید. مگر اینکه، همسر شما که در آلمان هست یکی از شرایط زیر را دارا باشد:

  • دارای کارت آبی اتحادیه اروپا
  • در آلمان به عنوان یک محقق حضور داشته باشد
  • یک فرد مجرب
  • خود اشتغالی
  • دانشجو باشد

اگر چنین است، هیچ الزامی برای سن شما هم وجود ندارد و شما نیاز به مدرک زبان آلمانی ندارید.

شرایط فرزندان در ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده

کودکان زیر 16 می توانند به پدر و مادر خود بپیوندند در صورتی که کودک بین 16 تا 18 سال باشد پدر مادرش در هر صورت که ازدواج کرده، طلاق گرفته یا بیوه باشد باید مسلط به زبان آلمانی نیز باشد و یا قادر به درک راحت زبان آلمانی باشد تا به منظور دریافت اجازه اقامت برای الحاق به خانواده اقدام کند (توسط سفارت آلمان ارزیابی میشود).

شرایط ویزای الحاق به همسر پس از ورود به آلمان

هنگامی که شما به آلمان می رسید نیاز است شما هر عضو خانواده خود را در دفتر ثبت نام اقامت و سازمان بیگانگان ثبت نام کنید. در این زمان شما، نیاز دارید که گذرنامه خود و دیگر اسناد مربوط به وضعیت خود را، برای مثال، شناسنامه، اسناد و مدارک گواهی ازدواج یا مشارکت مدنی، حقوق و دستمزد ورقه، گواهی مالیاتی و قراردادهای اجاره را تحویل دهید.

برای یافتن پاسخ سوالات خود پیرامون ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان می توانید به بخش پرسش و پاسخ مراجعه کنید. همچنین مشاورین موسسه آماده پاسخگویی به سوالات شما پیرامون ویزای الحاق به خانواده در آلمان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.