آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا را داراست و رتبه چهارم تولید ناخالص داخلی را در جهان از آن خود ساخته است.سرانه درآمد در این کشور حاکی از آن است که مردم این کشور از پر درآمدترین مردم دنیا محسوب میگردند.
در واقع  آلمان در اتحادیه اروپا قانون تعیین مینماید و مدافع سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا محسوب میگردد.بنا به گزارش سازمان کار فدرال آلمان، نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین (رسما %۴٫۷) گزارش شده و حتی اخیرا به پایین ترین حد از سال ۱۹۹۰ یعنی از زمان وحدت دو آلمان رسیده است و لذا آینده بی خطری را برای بازار کار المان به ارمغان اورده است.بر اساس گزارش صندوق جمعیت سازمان ملل، آلمان به عنوان کشور میزبان، رتبه سوم پذیرش مهاجر در جهان را به خود اختصاص داده است.اطلاعات موجود در زمینه مهاجرات نشان میدهد که آلمان  در میان دیگر مقاصد مهاجرتی از جذابیت رو به افزایشی برخوردار است .حدود ۲۱% کل جمعیت آلمان را مهاجران تشکیل میدهند.بر اساس گزارش بررسی جعمیت در سال ۲۰۱۲، جمعیت مهاجران سال به سال در حال افزایش است و این در حالی است که جمعیت المانی ها از دهه ۱۹۷۰  رو به کاهش است و در طول ۴۰ سال گذشته این عدد از آنچه لازمه حفظ ثبات جمعیت باشد، کمتر بود که با جذب مهاجر برای تامین نیروی کار جبران شده است. نکنه قابل تامل در خصوص پذیرش نیروی کار توجه ویژه در جذب نیروی کار متخصص است که در بررسی های سال ۲۰۱۲ افزایش رو به رشد ۲ درصد در سال را نشان داده است.

هزینه زندگی در آلمان

نرخ تورم در آلمان در سال های اخیر حدود ۳ درصد بوده است. ولی در مقایسه با کشورهای دیگر هزینه زندگی را میتوان در آن پیش بینی کرد.بیشترین سهم هزینه زندگی در آلمان را اجاره خانه در بر می گیرد، البته در آلمان می توان بر حسب درآمد خود خانه ای درخور پیدا کرد.هزینه یک زندگی متوسط در کشور آلمان سالیانه 8640  یورو برای هر نفر برآورد گردیده. این مبلغ شامل کلیه هزینه های زندگی از جمله هزینه مسکن،بیمه، خوراک و پوشاک میباشد.البته این مبلغ میانگین بوده و با توجه به استان های مختلف آلمان و سبک زندگی افراد متغیر میباشد.

چند دلیل برای سرمایه گذاری در آلمان

اقتصاد پویا

پایین بودن هزینه ها, آب و هوای مطبوع, موقعیت آن در قلب یک شبکه حمل و نقل متراکم درست در مرکز اروپا و کارگران بسیار ماهر, تمام این مزایا دلیلی بر انتخاب آلمان برای تجارت می باشد.
مکانی مناسب برای شکوفایی ایده های شما به عنوان یک کار آفرین در آلمان، شما می توانید یک محیط سیاسی و اقتصادی پایدار برای ایده های خود را انتظار داشته باشید و  علاوه بر این سه لایحه از قانون از سرقت رفتن ایده های شما جلوگیری خواهد کرد.
زمینه فرهنگی شما به شما در جذب مشتریان بین المللی کمک خواهد کرد.شما تنها یک متخصص در زمینه کاری تان نیستید بلکه بر خلاف آلمانی ها, شما با فرهنگ کشور تان بسیار آشنا هستید و قطعا این  یک مزیت است.
شما حمایت مالی و حرفه ای دریافت خواهید کرد.این مورد می تواند به عنوان پایه و اساس مهم برای شرکت تان به کار رود ، هنگامی که شما با یک ایده کسب و کار آمده اید می توانید بودجه دریافت کنید.- قسمتی از یک جامعه متنوع  خواهید شد.

خلاصه

اگر شما تصمیم به راه اندازی کسب و کار در آلمان دارید, کشوری را انتخاب کرده اید که دارای سطح بالایی از کیفیت است. علاوه بر این، فرهنگ آلمان، تنوع مردم آن و خونگرم بودن مردمش دلایلی مزید برای جذاب ساختن کشور آلمان برای زندگی می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.