هدف از تحصیل در رشته ی MBA در کشور آلمان، پذیرش فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در تمامی رشته ها می باشد در مدرک و دانشگاه معتبر و گسترش افق های روشن شما است.

تعریف MBA

شما عمدتا به دنبال هدف مشخص و افزایش درآمد بیشتر و یا کسب تجربه بین المللی هستید. باید گفت در رشته ی MBA هدف، آموزش عمومی و بین المللی کسب مهارت های اجتماعی و در نتیجه برنامه ریزی های استراتژیک رهبری است. از بین رشته های پرطرفدار و پرسود و متقاضیان برای مدیریت کسب و کار، رشته ی تحصیلیMBA  را می توان معرفی کرد که مخفف عبارت Master of Business Administrator می‌باشد. می توان گفت که برای ادامه ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این رشته ، شما با هر رشته ی فارغ التحصیلی یا مدرک لیسانسی می‌توانید ادامه تحصیل بدهید. رشته MBA به دلیل تفاوت‌های ماهیتی نسبت به سایر رشته ها از اهمیت زیادی برخوردار است. دوره کارشناسی ارشد MBA در رده ی سوم مدرک در مدیریت کسب و کار به حساب می‌آید و اساساً برای ایجاد مهارت‌های مدیریتی برای مهندسان و بالاخص مدیران می باشد.
امروزه  MBA با عنوان گرایش‌هایی مانند تجارت الکترونیک و فن آوری اطلاعات نیزمعرفی می‌شود که نشان از انعطاف پذیری بالا می باشد و جذابیت این رشته برای تمام افراد در سطوح رشته های مهندسی و غیر مهندسی است. و نیاز روز افزون به فارغ‌التحصیلان این رشته در تمام کشورها بالخص کشورهای توسعه یافته مانند کشور آلمان قابل مشاهد می باشد.

هدف MBA چیست؟

هدف اصلی، تحصیل بیشتر، مدرک و دانشگاه معتبر و گسترش افق های روشن شما است، وهمچنین بدست آوردن دانش تخصصی، تا آگاهانه پیشرفت های حرفه ای خود را بهبود ببخشید.
دوره کارشناسی ارشد به نام مدیریت سازمان که معادل (Master of Business Administration) MBA ، منظور پرورش و آموزش مدیران کارآمد و توانا جهت اداره سازمان‌های اقتصادی – اجتماعی، تولیدی وهمچنین شرکت های  خدماتی معرفی شده است MBA همان مدیریت است و Business به معنای تجارت در بین عام می باشد یعنی کلیه عملیاتی که مدام تکرار می شود و از شروع تولید تا پایان فروش و خدمات پس از فروش اتفاق می‌افتد.

گرایش های رشته ی MBA:

حدود 30 گرایش در کشورهای مختلف برای رشته MBA تعریف شده است. در بین این 30 رشته چهار گرایش اصلی تقریباً در همه دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند که توضیح مختصری به شرح زیر داده می شود:

  • بازاریابی و مدیریت فروش ( Marketing)
  • مدیریت مالی و مدیریت مؤسسات مالی (Finance)
  • Operation)
  • Human Resources)

هدف مشخص و دقیق تر از رشته MBA  در کشور آلمان، پذیرش فارغ‌التحصیلان دوره های کارشناسی در رشته های مختلف می باشد وسرمایه گذاری و پرورش بر افرادی است که قادر باشند در زمینه های ذیل انجام وظیفه نمایند:

  •  اداره و راهبری مؤثر و کارآمد همراه با مهارت های تخصصی در یک سازمان و یا یک بخش تخصصی
  • توسعه و برنامه ریزی یه برنامه ی استراتژیک، سنجش و ارزیابی و اجرای برنامه و بررسی نتیجه ی آن
  •  ایجاد تغییر و تحول موثر و کارا در سطح مدیریتی در یک بخش تخصصی سازمان
  • طراحی یک مدل خاص و هدایت و رهبری آن در کل سازمان
  • کارآفرینی همراه با فعالیت‌های نو درسازمان و یا ایجاد سازمان‌های جدید
  • تدوین و برنامه ریزی برای خدمات مشاوره ای و مطالعاتی در زمینه های کاری کارآمد  به مدیران سازمان‌های اقتصادی و اجتماعی.
    تحقق اهداف ذکر شده با ادغام دانش تخصصی و مهارت های مدیریتی نقش مهمی در بهبود مدیریت جامعه ایفا می کند.
    هزاران نفر در اروپا و در سراسر جهان به دنبال کسب اطلاعات برای ورود به این رشته هستند و چند صد دانشگاه ارائه دهنده ی این رشته می باشند. شرکت هلدینگ اریکا با کادر مجرب و متخصص اطلاعت مناسب در زمینه رشته MBA جهت اخذ پذیرش تحصیلی در بهترین دانشگاه ها و بالاترین رنکینگ دانشگاه را در اختیار شما قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.