آموزش و توانمندسازی

توسعه همکاری های آموزشی اریکا با دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی در ایران و آلمان از یک سو و تقاضای مخاطبین اریکا در حوزه خدمات آموزشی از سوی دیگر ما را بر آن داشت تا نسبت به ارائه خدمات آموزشی و توانمندسازی جهت کاریابی اقدام نماییم. این حوزه از خدمات در قالب بخشهای متنوع زیر به مخاطبین محترم ارائه می شود:

1. آموزش زبان

لزوم تسلط به زبان انگلیسی و آلمانی برای علاقمندان به تحصیل در مقطع  MBA و سایر مقاطع تحصیلات تکمیلی در آلمان و همچنین نقش کلیدی آن برای متقاضیان اشتغال یا اقامت در این کشور، دپارتمان آموزش اریکا را بر آن داشت تا با همکاری موسسات همکار خود، علاوه بر ارائه خدمات آموزش زبان در ایران، آمادگی اخذ پذیرش و اعزام علاقمندان به کشورهای ترکیه یا آلمان برای فراگیری زبان انگلیسی یا آلمانی در موسسات تراز اول آموزش زبان را فراهم می نماید. در این روش متقاضیان می توانند از طریق موسسات آموزشی معتبر نسبت به فراگیری زبان آلمانی اقدام نموده و از طریق خدمات اریکا و در همان کشور جهت اخذ پذیرش، ویزا و حضور در کشور آلمان جهت ادامه تحصیل اقدام کنند. از دیگر خدمات اریکا در حوزه آموزش زبانهای خارجی، اخذ ویزا برگزاری کمپ های تابستانی زبان در ترکیه و آلمان است.

2.  آموزش های مهارتی

یکی از مزیتهای کشور آلمان امکان کاریابی و اخذ ویزای کار برای نیروی مهارتی غیر آکادمیک است، البته این گروه از متقاضیان باید علاوه بر دانش زبان آلمانی، مهارتهای خود را با استاندارد همان مهارت در کشور آلمان تطبیق دهند. به همین منظور گروه اریکا با بهره مندی از ظرفیتهای “دفتر هدایت و حمایت نیروی کار ایرانی در آلمان” و هماهنگی های به عمل آمده با سازمان فنی و حرفه ای کشور، با ارزیابی اولیه این دسته از متقاضیان، زمینه معرفی آنها به سازمان فنی و حرفه ای در جهت مهارت افزایی در حوزه های مورد نیاز بازار کار آلمان را فراهم نموده است.

3. اعزام مدرس و نیروی متخصص به ایران

ایجاد زمینه تبادل دانش و تجرب با کشورهای توسعه یافته همواره یکی از دغدغه های گروه اریکا بوده است به همین علت اریکا نه تنها از توسعه همکاری های خود صرفا در جهت اعزام نیروی کار یا دانشجو به کشور آلمان استفاده ننموده بلکه همواره تلاش داشته با شناسایی ظرفیتها و فعالان حوزه علم و فناوری در کشور آلمان، زمینه ایجاد ارتباط دو سویه و اعزام متخصصین برای برگزاری دوره های تخصصی یا در همایش های تخصصی و انتقال دانش و تجربه به کشور را فراهم نماید.

4. همکاری های آموزشی و برگزاری دوره های مشترک

یکی دیگر از خدمات اریکا ایجاد هم افزایی میان مراکز علمی- آموزشی آلمان با دانشگاه ها و مؤسسات در سایر کشورها از جمله ایران است. به همین منظور این مجموعه با همکاری برخی از مؤسسات آموزشی معتبر و دانشگاه های آلمانی زمینه برگزاری دوره های مشترک آکادمیک و غیرآکادمیک به صورت حضوری و غیرحضوری را برای علاقمندان فراهم آورد. در این روش این امکان وجود دارد که دوره به صورت کامل و در قالب آموزش الکترونیک در کشور مبدأ برگزار شده، یا بخشی از دوره در کشور مبدأ و بخشی در کشور آلمان برگزار شود.