چرا تحصیل در اسپانیا؟

هر ساله هزاران دانشجو از کل دنیا به اسپانیا می آیند تا در یکی از 76 دانشگاه این کشور تحصیل کنند. دانشجویان به دلایل زیادی به اسپانیا می آیند، با علم به اینکه تحصیل دراسپانیا، تجربه ای به واقع دانش افزاست. اسپانیا به دانشجویان بین المللی خود فرصت می دهد عقاید جدید در مورد زندگی پیدا کنند و از منظر جدیدی به دنیا نگاه کنند.
اسپانیا دارای فرهنگ و تاریخ غنی است، و برای هرکسی که از هر کشوری وارد آن می شود یک پکیج کامل است. با اینکه کیفیت تحصیل از دلایل اصلی مهاجرت دانشجویان به اسپانیا می باشد، ولی شما می توانید دلایل تکمیلی دیگری نیز به این مورد اضافه کنید. در متن زیر چند مورد از مواردی که تحصیل در اسپانیا را به یک تجربه عالی تبدیل می کند پیدا می کنید.

نه دلیل برای تحصیل در اسپانیا

1-کیفیت تحصیل در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا یک فرصت ویژه است، بدون در نظر گرفتن رشته و دانشگاهی که انتخاب می کنید. سیستم آموزشی اسپانیا بسیار سازمان یافته اداره می شود و طوری طراحی شده که دانشجویان بیشترین بهره را از فرصت آموزشی شان ببرند. اسپانیا سومین کشور پرطرفدار برای تحصیل در دنیاست، و یکی از اولویت های دانشجویان بین المللی آمریکا، انگلیس، ایتالیا و فرانسه نیز هست. اسپانیا اهمیت ویژه ای به آماده سازی دانشجویان برای تجارب زندگی واقعی می دهد، که سیستم آموزشی عالی، تعهد به این موضوع را کاملا نشان می دهد.

2-تحصیل به زبان انگلیسی در اسپانیا

با اینکه بیشتر برنامه های آموزشی اسپانیا به زبان اسپانیایی هستند، به راحتی قادر خواهید بود دوره ها و برنامه های آموزشی به زبان انگلیسی پیدا کنید. به عنوان یک دانشجوی بین المللی که زبان آن کشور را صحبت نمی کند، گزینه های زیادی برای تحصیل به زبان انگلیسی دارید. همین طور می توانید برنامه های تحصیلی پیدا کنید که دو زبانه باشند، یعنی هم به زبان انگلیسی و هم اسپانیایی تدریس می شوند که مناسب کسانی است که هنوز به زبان اسپانیایی مسلط نشده اند و قصدشان تقویت زبان بعد از ورود به اسپانیاست. البته اگر از کشور غیر انگلیسی زبان برای تحصیل در دوره های انگلیسی اقدام می کنید، دانشگاه های اسپانیا از شما مدرک زبان انگلیسی می خواهند.

3-تاریخ، فرهنگ و طبیعت غنی اسپانیا

اسپانیا پر از مکان های دیدنی، طبیعت بی نظیر و معماری منحصر به فرد است. جدای از این موضوع که همیشه جایی برای پیدا کردن آرامش در اسپانیا برای شما وجود دارد، جاذبه های توریستی بسیاری هم برای سیاحت وجود دارد. برای مثال، یکی از مهمترین جاذبه های توریستی اسپانیا ساگرادا فامیلیا در بارسلوناست که یک کلیسای ناتمام است و به خاطر معماری خاص خود به جاذبه گردشگری تبدیل شده است. شما می توانید مناظر طبیعی بی شماری نیز در اسپانیا بیابید که شامل طبیعت بکر و دست نخورده، جزایر و سواحل می شود.

4-فراگیری زبان اسپانیایی در اسپانیا

چه بهانه ای بهتر از اینکه تحصیلات در اسپانیا به شما این فرصت را بدهد که مهارت محاوره اسپانیایی تان را با افراد بومی تمرین کنید. حتی اگر به زبان انگلیسی در اسپانیا تحصیل می کنید، فرصت اینکه دوره زبان ثبت نام کنید یا خود آموز مطالعه داشته باشید همیشه برای شما مهیاست. زبان اسپانیایی دومین زبان دنیاست و فرصت های شغلی جدیدی را پیش روی شما می گذارد. علاوه بر این، همیشه دانستن یک زبان دیگر به کار می آید و یادگیری زبان هیچ وقت آسان تر از این دوره و زمانه نبوده است.

5-غذاهای بی نظیر اسپانیا

غذاهای اسپانیایی در دنیا زبانزد هستند و رستوران های اسپانیایی بسیاری در کل دنیا وجود دارد. چیزی که اسپانیا را برای بسیاری از دانشجویان بین المللی جالب تر می کند، فرهنگ غذایی این کشور است و مسلما تجربه تحصیل در خارج از کشور را غنی تر می کند. اسپانیایی ها به غذاهای خود عشق می ورزند و آشپزهای اسپانیایی غذاهای خود را با علاقه و توجه خاصی طبخ می کنند که همین عوامل باعث معروفیت و محبوبیت غذاهای اسپانیایی در دنیا شده است.

6-هزینه های پایین

اسپانیا در مقایسه با دیگر شهرهای اروپایی از هزینه های زندگی معقول تری برخوردار است. هزینه های زندگی و تحصیل به عوامل زیادی بستگی دارد. برای مثال، با انتخاب شهرهای کوچک تر برای تحصیل و زندگی (مثلا نسبت به بارسلونا) می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید. زندگی در شهرهای بزرگتر و مهم تر قطعا گران تر هم هست، ولی اسپانیا برای دانشجویان بین المللی فرصت هایی در نظر گرفته (مثلا خانه های دانشجویی) که هزینه اجاره پایینی دارند. ولی به طور کلی، حتی شهرهایی مثل مادرید یا بارسلونا، از لحاظ مالی با شرایط دانشجویان بین المللی متناسب است و فرصت های متناسب با بودجه دانشجویی فراهم می آورد، چه برای اسکان چه برای تفریح.

7-آب و هوای همیشه آفتابی اسپانیا

خورشید تابان اسپانیا، توریست های بسیاری را هر ساله از کل دنیا به اسپانیا می آورد، و یکی از دلایل انتخاب دانشجویان بین المللی برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی محسوب می شود. شما در طول اقامت خود در اسپانیا می توانید از مقدار زیادی نور خورشید در کنار سواحل اسپانیا بهره ببرید. اسپانیا یکی از آفتابی ترین کشورهای اروپایی است، وآب و هوای مطبوع این کشور عاشقان آفتاب را از هر نقطه دنیا به این کشور جذب می کند. سواحل مدیترانه ای اسپانیا، 300 روز در سال هوای آفتابی دارد.

8- مواجه شدن با دانش به روز در اسپانیا

به عنوان یک دانشجوی خارجی چیز های زیادی برای یادگیری در اسپانیا وجود دارد، چه آکادمیک ، چه فرهنگی، سنتی، معماری و طراحی. شما خود را غرق تجربه های جدید می یابید، غذاها شما را مسحور می کنند و معماری اسپانیایی شما را از همان ابتدا مجذوب خود می کند. با افراد زیادی از کشورها و فرهنگ های مختلف برخورد خواهید داشت، که باعث می شود از یک مکالمه ساده چیزهای زیادی یاد بگیرید. اسپانیا کشور عالی برای تحصیل است ، به خصوص که یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی دنیاست، به طوری که در سال 2019 حدود 194,743 دانشجوی بین المللی تحصیل خود را اسپانیا شروع کرده اند.

9-به دانشجویان بین المللی روز افزون اسپانیا بپوندید!

نکته آخر اینکه، با پیوستن به دانشجویان بین المللی اسپانیا به بخشی از جامعه روز افزون و متنوع آنها می پیوندید. این فرصتی است مغتنم، برای ایجاد ارتباطات جهانی و دوست یابی، که برای دانشجویان بلند پروازی که به اسپانیا می آیند تا افق های دید خود را گسترش دهند، دلیل مهمی است.

در سال 2015، حدود 153,193 دانشجوی بین المللی در اسپانیا درس می خواندند، که امروزه و در طی 3 سال این عدد 27% افزایش داشته است. سیستم تحصیلات عالی اسپانیا بسیار معتبر و پیشرفته است ولی همواره در جهت توسعه بیشتر تلاش می کند که باعث می شود به یک مقصد تحصیلی ایده آل برای دانشجویان بین المللی تبدیل شود.

منبع

کار حین تحصیل در اسپانیا

دانشجویان بین المللی که به برای تحصیل به اسپانیا می آیند معمولا مایل هستند تا در هنگام تحصیل، کار کنند. با اینکه کار در کنار تحصیل امری شدنی است، یک سری اطلاعات و نکات است که بهتر است از قبل بدانید.
اول از همه اینکه دانشجویان بین المللی سخت تر از کسانی که در اسپانیا زندگی می کنند می توانند کار پیدا می کنند. کارفرماها اسپانیایی ها را به دیگر افراد ترجیح می دهند. و از آنجایی که اسپانیایی ها افرادی واجد شرایط و آموزش دیده هستند، پر کردن جاهای خالی با افراد اسپانیایی کار سختی نخواهد بود. بیشتر دانشجویانی که ابتدا وارد اسپانیا می شوند در بخش هایی مشغول به کار می شوند که نیاز به تخصص خاصی ندارد.
اگر شما از کشوری غیر از اتحادیه اروپا وارد اسپانیا شده اید نیاز به اجازه کار از کنسولگری کشور خود در اسپانیا دارید. شما همچنین به ویزای اقامت نیاز دارید ( که برای اقامت بیشتر از 90 روز است و اقامت دانشجویان هم بیشتر از این مدت است). این امکان هم برای دانشجویان دانشگاه ها وجود دارد که برای کارآموزی اقدام کنند.

پیدا کردن کار پاره وقت و دانشجویی در اسپانیا

بیشتر کارهای دانشجویی در اسپانیا فصلی هستند، که به این معنی است که فقط در ماه های خاصی از سال کار وجود دارند. از آنجایی که اکثر کارها در اسپانیا تمام وقت و 40 ساعت در هفته، از 9 صبح تا 6 بعد از ظهر هستند، پیدا کردن کار پاره وقتی که با ساعات آزاد دانشجویان انطباق داشته باشد کمی مشکل است. بهترین کار این است که هر چه زودتر برای جستجوی کار اقدام کنید.
در نظر داشته باشید در اسپانیا، ظاهر خیلی مهم است و شاید به اندازه مهارت هایتان اهمیت داشته باشد. وقتی خودتان را برای مصاحبه آماده می کنید، سعی کنید خیلی تاثیرگذار ظاهر شوید. کارهای پاره وقت زیادی در رستوران ها و کافه ها (بسته به محل تحصیلتان) وجود دارد، که تا پیدا کردن کار مناسب تر می توانید برای کسب در آمد به آنها مشغول شوید.
به طور میانگین، دستمزدها در اسپانیا کمتر از میانگین کل دنیاست. اسپانیا سومین کشور با کمترین دستمزدها در اروپاست. هرچند شما در این کشور از مزایای دیگری نیز مانند هزینه های پایین زندگی، 24 روز تعطیلات در سال ( البته برای کارهای تمام وقت)، محیط های کاری خوب و… نیز برخوردارید.
به محض اینکه مدرک تحصیلی خود را دریافت کنید، می توانید توقع کار با حقوق بالا داشته باشید. اگر شما مدرک لیسانس داشته باشید، میانگین حقوق سالانه شما 13000 تا 18000 یورو به بالا خواهد بود.

کار از خانه در اسپانیا

اگر شما به دنبال کاری بیشتر از کارهای فصلی می گردید، یا می خواهید در رقابت و زحمت کمتری برای کار و مصاحبه بیفتید، کار از خانه را نیز در نظر بگیرید. امروزه افراد بیشتری تمایل دارند که کار از خانه را انجام دهند، که شامل کارهایی می شود که از عهده دانشجویان هم بر می آید. کار از خانه (یا دانشگاه) مزایای زیادی دارد. در اینجا به چند نکته از آن اشاره می کنیم.
حتی دانشجویان هم در اسپانیا می توانند به پدیده کار از خانه بپیوندند. موقعیت های زیادی برای هر تجربه و سلیقه ای که بخواهد کسب درآمد داشته باشد وجود دارد.
کارهای خانگی از کارهای کامپیوتری شروع می شود تا بازاریابی و فروش، کار های دستی و هر کاری نظیر اینها. مقاله نویسی نیز بسیار متعارف است، چون برای شروع و انجام آن فقط به کامپیوتر و اینترنت نیاز است. از کارهای دیگری هم که می توان از خانه انجام داد و به درس و دانشگاه هم رسید، ترجمه است (اگر به اسپانیایی مسلط هستید) یا خدمات مشتری، نگهداری از کودک، سالمند و غیره.
مقدار دریافتی که می توانید از یک کار خانگی توقع داشته باشید بسته به مهارت های شما، نوع و ساعت کاریتان متفاوت خواهد بود. قطعا می توانید کاری که متناسب با ساعات آزاد و غیر درسی تان باشد در مشاغل اینترنتی پیدا کنید.

منبع

اگر علاقمند هستید که در مورد تحصیل در آلمان نیز اطلاعاتی کسب کنید، مقاله تحصیل در آلمان را مطالعه کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.