آیا از انواع مراکز آموزشی در آلمان اطلاع دارید؟ آیا می دانید نحوه مهاجرت تحصیلی به دریافت ویزای تحصیلی چگونه است؟ در ادامه با هلدینگ اریکا همراه باشید.

مراکز آموزش عالی در آلمان

در کشور آلمان بیش از 370 مرکز آموزش عالی در 165 نقطه در این کشور وجود دارد. لیست تمام این مراکز آموزشی در سایت موسسه تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) قابل مشاهده و بررسی می باشد. تمام این مراکز آموزش عالی در بیش از 13500 رشته، زمینه علمی و پژوهشی آماده ارائه خدمات آموزشی هستند. توجه داشته باشید در نهایت انتخاب باشماست که در کدام مقطع و رشته تحصیلی در این مراکز آموزشی مشغول تحصیل شوید. به منظور دسترسی راحت تر به رشته مورد نظر خود این موسسه در سایت خود یک موتور جستجوگر قرار داده که شما می توانید با مراجعه به آن به راحتی رشته مورد نظر خود را پیدا و در مورد آن اطلاعات لازم را بدست آورید.

انواع مراکز آموزش عالی در آلمان

همان طور که بیان شد این مراکز آموزشی در آلمان جهت مهاجرت تحصیلی به سه نوع تقسیم می شوند. اما قبل از معرفی این مراکز لازم است شما دقیقا بدانید چه نوع دانشگاه مقصدی برای مهاجرت تحصیلی و درخواست پذیرش و گرفتن ویزا انتخاب می کنید. این سه نوع مراکز آموزشی عبارتند از؛
•    دانشگاه (Universität)
•     دانشکاه های آموزش عالی حرفه ای (Fachhochschule)
•       دانشگاه های هنر، موسیقی و فیلم
جالب است بدانید که طبق آمار منتشر شده در زمستان سال 2009 – 2010 بیش از 12/2 میلیون داوطلب به دانشگاه های آلمان مهاجرت تحصیلی داشتند و در دانشگاه مورد نظر نظر خود ثبت نام کردند، که این آمار در دانشگاه های مختلف به شرح زیر می باشد:
•    دانشگاه ها 4/1 میلیون دانشجو
•    مراکز آموزش عالی حرفه های: حدود 650 هزار دانشجو
•    دانشگاه های هنر، موسیقی و فیلم: حدود 33 هزار دانشجو

معرفی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی حرفه ای

دانشگاه (Universität):

تقریبا می توان گفت همه با شنیدن کلمه دانشگاه، محلی برای یادگیری علم را تجسم می کنند. در دانشگاه رشته های مختلفی از جمله پزشکی، حقوق، علوم انسانی و طبیعی و … وجود دارد. هر کدام از این رشته ها در طور کاملا جداگانه ای بحث آموزش و پژوهش را در کنار یکدیگر هدایت می کنند. در آلمان دانشجویان می توانند برنامه تحصیلی خود را به صورت کاملا آزادانه و دلخواه انتخاب نمایند و حتی دانشجویان می توانند اساتید خود را طبق قوانین موجود در هر دانشگاه به صورت دلخواه انتخاب نمایند. اما باید گفت که چهار چوب هر رشته تحصیلی در آلمان در آیین نامه رشته تحصیلی (Studienordnung) مربوط به خود کاملا مشخص شده است. دانشجویان دانشگاه طبق قوانین استاندارد بین الملل مدارج تحصیلی لیسانس(Bachelor)، فوق لیسانس(Master) و دکترا دریافت خواهند نمود.

مراکز آموزش عالی حرفه ای (Fachhochschule):

دانشجویانی که علاقمند هستند علاوه بر تحصیل به صورت آکادمیک به صورت عملی هم مهارت رشته مورد نظر خود را بیاموزند می توانند در مراکز آموزش عالی یا فاخوخشوله ها ادامه تحصیل دهند. در این مراکز محتوای درسی رشته های تحصیلی از دانشگاه کمتر بوده و برخلاف دانشگاه ها برنامه تحصیلی در این مراکز از پیش تعیین شده می باشد. کادر آموزشی مراکز آموزش عالی توسط نیرو های مجرب و پرسابقه در رشته تحصیلی مورد نظر انتخاب می شوند و حتی برخی از آن ها از مدیران شرکت های آلمانی هستند. دانشجویان بعد از اتمام دوره تحصیل خود همانند دانشگاه، مدارک دانشگاهی طبق استاندارد های بین المللی دریافت خواهند نمود.

ویژگی مراکز آموزش عالی:

•    کوتاه بودن دوره تحصیل در مقایسه با دانشگاه
•    تحقیقات با توجه به نیاز در رشته های مختلف
•    برنامه منسجم از آغاز تا پایان دوره تحصیل

خدمات هلدینگ اریکا در خصوص مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری به کشور آلمان بسیار گسترده بوده و با حمایت خود قدم به قدم اقدام به حمایت شما عزیزان خواهیم کرد و با راهنمایی و مشاوره شما را در مسیر حرکت به سوی مقصد مورد نظرتان همراهی خواهیم کرد.
شرکت .ARIKA GmbH در سال 2012 با شماره ثبت 28871 در شهر نورنبرگ کشور آلمان تاسیس گردید و با اخذ نمایندگی از دانشگاهها به منظور تحصیل در آلمان و موسسات کاریابی معتبر و همکاری با وکلای متخصص آلمانی در حوزه ثبت انواع شرکت، اخذ انواع ویزا و مجوزات اقامتی، مشاوره سرمایه گذاری و استارت آپ بیزینس های کوچک و متوسط هم اکنون طیف وسیعی از خدمات اقامت در آلمان را با توجه شرایط موکلین خود ارائه می دهد.  این شرکت عضو اتاق بازرگانی ایران و آلمان و همچنین اتاق بازرگانی نورنبرگ نیز می باشد.

هلدینگ اریکا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

جدیدترین مطالب

فهرست مطالب