چشم انداز آموزش در آلمان

در کشور آلمان دو نوع مرکز آموزش عالی وجود دارد که ساختار یکی نوع براساس روش تئوری است و نوع دیگر بر پایه روش های عملی است و مدرسه عالی نامیده می شود.
چشم انداز آموزش عالی آلمان رنگی است. در نظام آموزش عالی کشور آلمان تعداد 425 دانشگاه و مرکز آموزش عالی می باشد و به طور کلی دو نوع مرکز آموزش عالی وجود دارد. نوع اول که بیشتر با نام دانشگاه شناخته می‌شوند، ساختاری شبیه به ساختار سایر دانشگاه‌های دنیا دارند و روش تحصیلی آن‌ها بیشتر بر مفاهیم تئوری استوار هستند. نوع دوم که با نام مدرسه عالی شناخته می‌شوند، بیشتر روش‌های عملی را در چارچوب برنامه آموزشی خود گنجانده‌اند و برای رشته‌هایی مانند هنر، موسیقی و بسیاری رشته‌های فنی که جنبه عملی آن‌ها مهم است به کار می‌روند.در بین آنها حدود 400 دانشگاه در سطح بسیار عالی جهانی قرار دارند. در سال های اخیر به طور اساسی تغییرات علمی در دانشگاه های آلمان به وجود آمده، درب به روی استعدادهای خارجی گشوده شده است و تاسیس مراکز تحقیقاتی و کمک پژوهشی و همچنین بازار شغلی پررونق از دیگر تغییرات به شمار می رود. در مجموع، دانشگاه های آلمانی تقریبا 17،000 دوره تحصیلی ارائه می دهند که نیمی از آن ها دارای مدرک لیسانس یا مدرک کارشناسی ارشد هستند. و از مزایای این دانشگاه ها به دو زبانه بودن است که با توجه به رشته و دانشگاه می توانید زبان دانشگاهی خود را انتخاب کنید  و لازم به ذکر است که شما می توانید یک شغل نیمه وقت انجام دهید و یا کارآموزی کنید.
با این توضیحات می توانید بهترین انتخاب برای مهاجرت از طریق تحصیل به کشور آلمان داشته باشید.

هلدینگ اریکا  با مشاوران مجرب تمام اطلاعات در  زمینه ی ویزای تضمینی (تحصیلی، کاریابی و ثبت شرکت) خدمات گسترده ای را ارائه می نماید. و به تمام سوالات شما پاسخ می دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

جدیدترین مطالب

فهرست مطالب